اطلاعاتی درباره انواع لمینت ها

آبان ۱۲, ۱۳۹۷ توسط Daartseo0
17910-4.jpg

انواع لمینت برای اصلاح دندان ها در دندانپزشکی زیبایی استفاده می شود که در آن با تغییر رنگ، فرم و شکل دندان ها لبخندی زیباتر را کسب خواهید کرد. انواع لمینت سرامیکی و کامپوزیتی به سفید کردن دندان های تان کمک خواهد کرد. در این مقاله نیز به بررسی انواع لمینت خواهیم پرداخت تا با آگاهی بیشتری برای این منظور اقدام کنید و طرح لبخندی زیبا داشته باشید.

انواع لمینت

انواع لمینت دندان شامل روش مستقیم و یا همان کامپوزیتی و روش غیر مستقیم و یا همان سرامیکی می شود که در هر دو روش، روی دندان ها لایه ای هم رنگ قرار خواهد گرفت تا آن ها را اصلاح کند. لمینت رواج زیادی در ترمیم های زیبایی پیدا کرده است و اغلب افراد برای رفع مشکلات دندانی خود به آن روی می آورند. لمینت در دندانپزشکی زیبایی بسیار پرکاربرد است و اغلب افراد برای داشتن طرح لبخندی زیبا تر به این روش ها روی می آورند و با توجه به شرایط دندانی و بودجه ای که در اختیار دارند یکی از انواع لمینت را انتخاب می کنند که برای این منظور دندانپزشک نیز راهنمایی های لازم را انجام خواهد داد تا بهترین روش را انتخاب کنند.

انواع لمینت

لمینت سرامیکی یکی از انواع لمینت

در لمینت روش غیر مستقیمی وجود دارد که به آن لمینت سرامیکی می گویند که جنس آن ها سرامیک و یا همان چینی است. ظاهر این نوع لمینت ضمن زیبایی از ثبات رنگ بیشتری نیز برخوردار است و مقاوم تر از لمینت کامپوزیتی می باشد. در این نوع لمینت آن را بعد از قالب گیری در آزمایشگاه تهیه می کنند و از هزینه بیشتری نسبت به نوع دیگر برخوردار است.

انواع لمینت

لمینت کامپوزیتی یکی از انواع لمینت

در لمینت روش مستقیمی وجود دارد که همانند روش کامپوزیتی است و در آن به دندان تراش کمتری داده خواهد شد و حتی اگر دندان شرایط خوبی داشته باشد لازم به تراش دادن نخواهد بود. در این نوع لمینت میزان براق بودن، تنوع رنگ و عبور نور کامپوزیت بیشتر خواهد بود که سبب می شود با دندان های فرد کاملاً همرنگ شود. هزینه این نوع لمینت نسبت به سرامیکی پایین تر است که یکی از مزیت های آن به شمار می آید. یکی از موارد مهم در این بخش مقایسه هزینه لمینت و هزینه کامپوزیت دندان می باشد که جای بحث دارد…

انواع لمینت

موارد استفاده از انواع لمینت

زمانی که شخص با مصرف بیش از اندازه سیگار و نوشیدن قهوه زیاد سبب بدرنگی در دندان های خود می شود و یا دندان او دچار ضرب دیدگی و عصب کشی نادرستی شده است و یا زمانی که فرد دندان های به هم ریخته ای دارد و فاصله بین آن ها زیاد است جهت یک دست کردن و فرم دادن به آن ها نیاز به لمینت خواهید داشت، گاهی مصرف برخی مواد غذایی هم سبب تغییر رنگ دندان ها خواهند شد که لمینت در این مواقع نیاز خواهد بود و یا اگر موقعیت دندان نامناسب است و دچار فرورفتگی و برآمدگی می باشد از لمینت استفاده خواهد شد. در مواردی که فرد دچار شکستگی در لبه دندان است و یا دچار ترک خوردگی می باشد به کار بردن لمینت مناسب خواهد بود.

انواع لمینت

مراقبت های لازم بعد از لمینت

رعایت بهداشت دهانی و رسیدگی به آن ها بعد از انجام انواع لمینت بسیار ضروری است. دقت کنید که از دهان شویه به مقدار زیاد و نامناسب استفاده ننمایید تا تأثیر بدی روی لمینت نگذارد، برای این کار با دندانپزشک باید مشورت شود تا راهنمایی های لازم داده شود و مشکلی برای دندان های فرد ایجاد نشود.

تفاوت انواع لمینت

از جمله تفاوت های موجود بین انواع لمینت برگشت پذیر بودن این روش ها، میزان محتاطانه بودن، هزینه، ماندگاری و نفوذپذیری به رنگ خواهد بود. روش کامپوزیت نسبت به نوع سرامیکی روش بسیار محتاطانه تری است و قیمت آن نیز نسبت به نوع سرامیکی پایین تر است، اگر چه قیمت کامپوزیت مناسب تر است اما در نوع سرامیکی احتمال لب پر شدن، شکستگی و … کمتر است که بسیار مزیت خوبی می باشد. انواع لمینت سرامیکی نسبت به رنگ پذیری مقاوم تر هستند و طول عمر مفید بیشتری دارند که برگشت پذیر نیست.

مزایای انواع لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی بسیار طبیعی و چشمگیر است و از لحاظ شکست رنگ، زیبایی فوق العاده تری دارد که به دلیل انعکاس نوری است که به دندان تابانده می شود اما مینای نور را تنها در سطح عاج می تاباند. این نوع لمینت به دلیل مقاومتی که به تغییر رنگ دارد رنگ نمی پذیرد. در لمینت سرامیکی التهاب بافت لثه کمتر خواهد بود و سازگاری بیشتری خواهد داشت و در مقایسه با روش لمینت کامپوزیت تراش محافظه کارانه تری دارد و به دلیل مقاومت بالای آن نسبت به کامپوزیت روی دندان ها دوام بیشتری خواهد داشت.در این روش به بی حسی نیازی نخواهید داشت و در دو جلسه درمان صورت خواهد گرفت و رضایت بیمار جلب خواهد شد.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






کلینیک دکتر مهدیان

آدرس کلینیک نارمک: تهران،نارمک، بعد از تلفنخانه، اول خیابان کلامی، کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دکتر مهدیان
تلفن:02177935133

مطب میرداماد: تهران، میرداماد، نبش رازان شمالی، پ 101، ط 3، واحد 9
تلفن: 02122228683

شماره های تماس

  • کلینیک نارمک: 02177935133
  • کلینیک نارمک: 02177934061
  • مطب میرداماد: 02122228683

دسترسی سریع

شبکه های اجتماعی



کلیه حقوق این سایت برای دکتر مهدیان محفوظ می باشد.