هزینه کامپوزیت دندان

خرداد ۵, ۱۳۹۷ توسط Daartseo4
cvxc.jpg

ارزیابی هزینه کامپوزیت دندان

انتخاب بهترین هزینه کامپوزیت دندان در خدمات دندانپزشکی مربوط به زیبایی دندان با هزینه­ کم، شناخت عوامل مؤثر بر هزینه ­های دندانپزشکی را می­ طلبد. هزینه­ کامپوزیت دندان در افراد متفاوت است، بهترین روش برای آگاهی از هزینه  در هر فرد، مشورت با دندانپزشک باتجربه است. آشنایی اجمالی به خدمات زیبایی دندان  ، قبل از مراجعه به پزشک می ­تواند به کیفیت مشورت کمک کند. در این نوشتار سعی شده است که به تحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر هزینه کامپوزیت دندان پرداخته شود. برای بررسی بهتر هزینه ، این عوامل را می­ توان به دو دسته‌ی عوامل اصلی و عوامل فرعی تقسیم کرد.


ابتدا تعریفی از کامپوزیت دندان داشته باشیم. کامپوزیت دندان، ماده مصرفی است که هم در ترمیم و هم در زیبایی دندان بکار می­ رود. کامپوزیت دندان به شکل­ دهی دندان­ های ناسالم با تنوعی از رنگ­ ها و بازسازی دندان ­ها می­ پردازد. استفاده از کامپوزیت دندان جلوه ­ای طبیعی به دندان ­های ترمیم‌ شده می­ دهد. به‌طور کلی، موارد استفاده از کامپوزیت دندان در ترمیم و بازسازی دندان­ های ناسالم است. کامپوزیت دندان در بسیاری از مواقع به‌جای ارتودنسی استفاده می­ شود. کمترین میزان آسیب ­پذیری دندان در کامپوزیت، از مزایای این روش زیبایی است.

عوامل اصلی مؤثر در هزینه کامپوزیت دندان

جنس کامپوزیت دندان

کامپوزیت­ ها در انواع ماکروفیل، میکروفیل، هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید هستند. ماکروفیل کامپوزیت­ ها، اولین نوع از ماده کامپوزیتی است که وارد بازار شد. ویژگی بارز این نوع ماده درشت بودن ذرات تشکیل‌دهنده آن است که در محدوده اندازه­ ی بین 10 میکرومتر تا 50 میکرومتر است. این ماده دارای استحکام خوبی است اما به دلیل مقاومت بالای آن، عمل پولیش را دشوار می­ کند.
از اواخر دهه 70 میلادی کامپوزیت نوع میکروفیل به بازار عرضه شد. اندازه ذرات این نوع از ماده، کوچک‌تر از 100 نانومتر است. این نوع کامپوزیت استحکام کمتری نسبت به سایر مواد کامپوزیتی دارد.
گروهی دیگر از کامپوزیت ­ها، هیبریدی است و از انواع هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید هستند. این گروه اندازه ذراتی بین دو ماده کامپوزیتی قبلی دارند و از ترکیب طیفی اندازه ذرات از 10 تا 50 میکرومتر و 40 نانومتر ساخته شدند.
گروه هیبریدها از لحاظ استحکام در سطح بالاتری قرار دارند. مشکلی که این نوع مواد دارد این است که تخریب ذرات فیلر (ترکیبات مواد زمینه) موجود در ساختار این مواد، منجر به کاهش زیبایی با گذشت زمان می­ شود.
نانو کامپوزیت‌ها با فرایند سنتزی متفاوت توانسته ­اند مشکل گروه هیبریدها را برطرف کنند.شرکت تولیدکننده کامپوزیت دندان
انواع کامپوزیت­ های موجود در بازار با برند­های متنوع شرکت­ های ژاپنی، آمریکایی، اروپایی و کره ­ای وجود دارد. توجه شود که گرچه این برندها در تبلیغات نقش پر رنگی دارند اما مهارت و تجربه دندانپزشک نقش مؤثرتری در کیفیت کار ایفا می ­کند.

مهارت و تجربه کاری دندانپزشک

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر هزینه کامپوزیت، میزان تراش دندان و مدت‌ زمانی است که دندانپزشک برای درمان، وقت می­ گذارد. این دو عامل تأثیر مستقیم در هزینه کامپوزیت دارد. علاوه بر آن ها تشخیص دندان‌پزشک در مقدار و نوع تراش و اینکه آیا دندان فرد نیاز به تراش دارد یا خیر و نیز ظرافت و تلاشی که دندانپزشک به کار می ­برد، همگی بر هزینه کامپوزیت مؤثر هستند.

عوامل فرعی مؤثر در هزینه­ کامپوزیت دندان

تأثیر ابزار و تجهیزات مورد استفاده

انتخاب نوع مواد مصرفی در خدمات دندانپزشکی، ابزار و تجهیزات پزشکی متناسب با آن را می ­طلبد و در استفاده از مواد مصرفی با کیفیت، ابزار و تجهیزات برتر و دقیق تر دندانپزشکی مورد نیاز است. توجه به نقش مؤثر این عامل بر هزینه کامپوزیت دندان، می­توانید انتخابی بهتر متناسب با شرایط مالی تان داشته باشید.

موقعیت مکانی کلینیک دندانپزشکی

موقعیت مکانی کلینیک، یکی از عوامل تأثیرگذار در هزینه ­های پنهان در خدمات دندانپزشکی است. به‌ عنوان‌ مثال، در صورتی‌ که موقعیت مکانی کلینیک در جایی باشد که دسترسی آسان به حمل‌ و نقل عمومی میسر باشد، به دلیل دسترسی راحت تر مشتری به کلینیک، منجر به جذب بیشتر مشتری می­ شود. مشتری بیشتر، نیاز به مواد و تجهیزات بیشتر دارد، در نتیجه تهیه مواد مصرفی با قیمت مناسب ­تری انجام می ­شود و طبیعتاً هزینه­ خدمات دندانپزشکی کاهش می ­یابد. این شرایط می­ تواند در مقایسه با کلینیک‌های لوکس با موقعیت مکانی دیگر عامل مثبتی در کاهش هزینه کامپوزیت باشد. البته این عامل را نباید به‌تنهایی در نظر گرفت و با بررسی و کنار هم قرار دادن تمام عوامل مؤثر می­ توان به انتخاب بهتر با هزینه کم­تر رسید.

 

هزینه کامپوزیت دندان روش کار گذاشتن

ابتدا سطح مینای دندان به‌وسیله‌ی فرز، زبر شده سپس اسید مخصوص دندان به دندان‌ها زده‌شده و به‌وسیله مواد باندینگ سطحی چسبنده روی دندان‌ها تشکیل می‌شود. در مرحله بعد ونیر کامپوزیتی روی سطح دندان‌ها قرارگرفته و به دندان‌ها فرم داده می‌شود. بعد از کار گذاشتن کامپوزیت، به‌وسیله‌ی نور مخصوص، ماده به استحکام کافی می‌رسد. در مرحله آخر دندان‌ها پالیش می‌شوند. ونیرهای کامپوزیتی بعد از مدتی شفافیت خود را ازدست‌داده و نیاز به پالیش مجدد دارند. هزینه کامپوزیت دندان از دغدغه‌های کسانی است که نیاز به دریافت این خدمات دارند.

هزینه کامپوزیت دندان با توجه به موارد مختلف متغیر است. از موارد تأثیرگذار روی هزینه کامپوزیت دندان، نوع مواد و کیفیت آن است؛ زیرا مواد باکیفیت‌تر هم گران‌تر هستند هم اینکه نیاز به نگهداری بهتری دارند که برای نگهداری بهتر نیز باید از امکانات بهتری استفاده کرد. موقعیت قرارگیری مطب نیز از موارد دیگر تأثیرگذار روی هزینه  است. همچنین تجربه دندانپزشک عامل مهمی است که می‌تواند در کیفیت و قیمت خدمات دریافتی برای دهان و دندان بسیار تأثیرگذار باشد. هزینه  معمولاً از هزینه لمینیت پایین‌تر است.


4 دیدگاه

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






کلینیک دکتر مهدیان

آدرس کلینیک نارمک: تهران،نارمک، بعد از تلفنخانه، اول خیابان کلامی، کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دکتر مهدیان
تلفن:02177935133

مطب میرداماد: تهران، میرداماد، نبش رازان شمالی، پ 101، ط 3، واحد 9
تلفن: 02122228683

شماره های تماس

  • کلینیک نارمک: 02177935133
  • کلینیک نارمک: 02177934061
  • مطب میرداماد: 02122228683

دسترسی سریع

شبکه های اجتماعی



کلیه حقوق این سایت برای دکتر مهدیان محفوظ می باشد.