مطالب جدید هر روز در اینجا

مقالات و مطالب پزشکی جدید



17918-5.jpg
۱۴/آبان/۱۳۹۷

در این مقاله قصد داریم به معرفی مهم ترین لوازم دندانپزشکی بپردازیم .اگر می خواهید در زمینه لوازم دندانپزشکی اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید، دندانپزشکی نیز به مانند حرفه های دیگر که به صورت تخصصی فعالیت می کنند نیازمند لوازمی است. به طور معمول لوازم دندانپزشکی به منظور استفاده در این رشته تخصصی ساخته شده است و بسیاری از لوازم دندانپزشکی قابل استفاده برای تخصص های دیگر نیست. دامنه لوازمی که در درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی استفاده می شود نیز بسیار وسیع است و اگر مفصل در مورد آن ها توضیح داده شود به طور قطع مطلبی طولانی خواهد بود.

لوازم دندانپزشکی

اگر بخواهیم در مورد لوازم دندانپزشکی تعریفی را ارائه دهیم می توانیم بگوییم لوازم دندانپزشکی لوازمی هستند که به صورت تخصصی در این رشته مورد استفاده قرار می گیرند، همان طور که می دانید دندانپزشکی به منظور سلامت و زیبایی دندان و دهان اقدامات زیادی را انجام می دهد و برای انجام هر یک از این اقدامات نیازمند تجهیزات و لوازم خاصی است در اکثر موارد بدون وجود لوازم دندانپزشکی امکان انجام خدمات دندانپزشکی میسر نیست، ابزارها و وسایلی که در دندانپزشکی به کار گرفته می شوند بسیار زیاد هستند از مهم ترین لوازم دندانپزشکی که در این مطلب به معرفی آن ها خواهیم پرداخت می توانیم به یونیت و صندلی، آمالگاماتور، کاویترون، دستگاه لایت کیور و رادیولوژی دندان اشاره کنیم.

لوازم دندانپزشکی

یونیت و صندلی

یکی از ضروری ترین لوازم دندانپزشکی، صندلی دندانپزشکی است، به منظور مستقر شدن بیمار که دچار مشکلاتی در دندان و لثه است از صندلی مخصوص استفاده می شود، یونیت هم در دندانپزشکی به همه ابزارهایی گفته می شود که برای به کنترل در آوردن حرکات صندلی و همچنین به ابزارهایی گفته می شود که برای مداوای بیماران از آن استفاده می شود. همه یونیت های دندانپزشکی از پایه ای برخوردار هستند که بر روی آن چراغ مخصوص دندانپزشکی قرار داده می شود. یونیت ها به ابزارهای دیگری نیز مجهز هستند که از جمله آن ها می توانیم به ورودی آب و هوا و همچنین خروجی فاضلاب اشاره کنیم.

از آب و هوا که ورودی های آن بر روی یونیت واقع شده است به منظور راه اندازی ابزارها، ساکشن، کراشوار، پوار و کاویترون بهره گرفته می شود.

اجزای اصلی یونیت این موارد را شامل می شوند: صندلی، چراغ، کمپرسور، تابوره ها، میز پزشک، کاسه کراشوار، دوش آب، ساکشن و بزاق کش و…

لوازم دندانپزشکی

آمالگاماتور

یکی دیگر از مهم ترین لوازم دندانپزشکی دستگاه آمالگاماتور است، آمالگام در واقع به صورت پودر می باشد و برای این که به خمیر تبدیل شود ضروری است که با مقدار کمی جیوه مخلوط شود. کاری که آمالگاماتور انجام می دهد همین است و آمالگام را که به منظور پرکردن دندان استفاده می شود با درصدی از جیوه ترکیب می کند. این دستگاه امکان انتخاب واحد و یا درصدی از ترکیب هر دو ماده را دارد. در درون دستگاه آمالگاماتور دو مخزن وجود دارد که مجزا هستند و در یکی جیوه و در دیگری آمالگام ریخته می شود و عملکرد دستگاه این گونه است که ابتدا مقداری از هر دو مواد در داخل مخزن های خودشان ریخته می شود و با استفاده از یک کنترل کننده  درصد و مقدار ترکیب آن ها مشخص می شود. این دو مواد در مقداری که مشخص شده اند وارد بخش همزن دستگاه می شوند و به وسیله یک موتور با هم مخلوط می شوند و در نهایت ترکیب خمیری بدست می آید.

لوازم دندانپزشکی

کاویترون (Cavitron)

یکی از مهم ترین اقداماتی که در دندانپزشکی انجام می پذیرد جرم گیری است و کاویترون دستگاهی است که به منظور جرم گیری از آن استفاده می شود، دستگاه کاویترون را با توجه به کاربرد و عملکرد می توانیم در سه نوع تقسیم بندی کنیم که شامل مینی پیزون، پیزون مستر و ایرفلو می باشد.

لوازم دندانپزشکی

دستگاه لایت کیور (Light Cure)

دستگاه لایت کیور نیز از مهم ترین لوازم دندانپزشکی محسوب می شود. از این دستگاه به منظور سفت کردن کامپوزیت ها که به عنوان مواد ترمیمی دندان محسوب می شوند، استفاده می گردد. دستگاه لایت کیور به منظور سفت کردن کامپوزیت ها از نور ماورا بنفش استفاده می کند که موجب متراکم شدن سریع آن می شود.

از دستگاه لایت کیور به منظور بلیچینگ کردن دندان ها نیز استفاده می شود عمل بلیچینگ کردن دندان ها برای سفید کردن دندان ها صورت می گیرد.

لوازم دندانپزشکی

رادیولوژی دندان

رادیولوژی دندان از دستگاه های پرکاربرد در دندانپزشکی است و از آن به منظور رادیوگرافی داخلی دندان ها و دهان استفاده می کنند. کاربرد رادیولوژی بسیار گسترده است و برای عکسبرداری از دندان ها، آناتومی دندان، تاج، ریشه و… استفاده می شود.


17910-4.jpg
۱۲/آبان/۱۳۹۷

انواع لمینت برای اصلاح دندان ها در دندانپزشکی زیبایی استفاده می شود که در آن با تغییر رنگ، فرم و شکل دندان ها لبخندی زیباتر را کسب خواهید کرد. انواع لمینت سرامیکی و کامپوزیتی به سفید کردن دندان های تان کمک خواهد کرد. در این مقاله نیز به بررسی انواع لمینت خواهیم پرداخت تا با آگاهی بیشتری برای این منظور اقدام کنید و طرح لبخندی زیبا داشته باشید.

انواع لمینت

انواع لمینت دندان شامل روش مستقیم و یا همان کامپوزیتی و روش غیر مستقیم و یا همان سرامیکی می شود که در هر دو روش، روی دندان ها لایه ای هم رنگ قرار خواهد گرفت تا آن ها را اصلاح کند. لمینت رواج زیادی در ترمیم های زیبایی پیدا کرده است و اغلب افراد برای رفع مشکلات دندانی خود به آن روی می آورند. لمینت در دندانپزشکی زیبایی بسیار پرکاربرد است و اغلب افراد برای داشتن طرح لبخندی زیبا تر به این روش ها روی می آورند و با توجه به شرایط دندانی و بودجه ای که در اختیار دارند یکی از انواع لمینت را انتخاب می کنند که برای این منظور دندانپزشک نیز راهنمایی های لازم را انجام خواهد داد تا بهترین روش را انتخاب کنند.

انواع لمینت

لمینت سرامیکی یکی از انواع لمینت

در لمینت روش غیر مستقیمی وجود دارد که به آن لمینت سرامیکی می گویند که جنس آن ها سرامیک و یا همان چینی است. ظاهر این نوع لمینت ضمن زیبایی از ثبات رنگ بیشتری نیز برخوردار است و مقاوم تر از لمینت کامپوزیتی می باشد. در این نوع لمینت آن را بعد از قالب گیری در آزمایشگاه تهیه می کنند و از هزینه بیشتری نسبت به نوع دیگر برخوردار است.

انواع لمینت

لمینت کامپوزیتی یکی از انواع لمینت

در لمینت روش مستقیمی وجود دارد که همانند روش کامپوزیتی است و در آن به دندان تراش کمتری داده خواهد شد و حتی اگر دندان شرایط خوبی داشته باشد لازم به تراش دادن نخواهد بود. در این نوع لمینت میزان براق بودن، تنوع رنگ و عبور نور کامپوزیت بیشتر خواهد بود که سبب می شود با دندان های فرد کاملاً همرنگ شود. هزینه این نوع لمینت نسبت به سرامیکی پایین تر است که یکی از مزیت های آن به شمار می آید. یکی از موارد مهم در این بخش مقایسه هزینه لمینت و هزینه کامپوزیت دندان می باشد که جای بحث دارد…

انواع لمینت

موارد استفاده از انواع لمینت

زمانی که شخص با مصرف بیش از اندازه سیگار و نوشیدن قهوه زیاد سبب بدرنگی در دندان های خود می شود و یا دندان او دچار ضرب دیدگی و عصب کشی نادرستی شده است و یا زمانی که فرد دندان های به هم ریخته ای دارد و فاصله بین آن ها زیاد است جهت یک دست کردن و فرم دادن به آن ها نیاز به لمینت خواهید داشت، گاهی مصرف برخی مواد غذایی هم سبب تغییر رنگ دندان ها خواهند شد که لمینت در این مواقع نیاز خواهد بود و یا اگر موقعیت دندان نامناسب است و دچار فرورفتگی و برآمدگی می باشد از لمینت استفاده خواهد شد. در مواردی که فرد دچار شکستگی در لبه دندان است و یا دچار ترک خوردگی می باشد به کار بردن لمینت مناسب خواهد بود.

انواع لمینت

مراقبت های لازم بعد از لمینت

رعایت بهداشت دهانی و رسیدگی به آن ها بعد از انجام انواع لمینت بسیار ضروری است. دقت کنید که از دهان شویه به مقدار زیاد و نامناسب استفاده ننمایید تا تأثیر بدی روی لمینت نگذارد، برای این کار با دندانپزشک باید مشورت شود تا راهنمایی های لازم داده شود و مشکلی برای دندان های فرد ایجاد نشود.

تفاوت انواع لمینت

از جمله تفاوت های موجود بین انواع لمینت برگشت پذیر بودن این روش ها، میزان محتاطانه بودن، هزینه، ماندگاری و نفوذپذیری به رنگ خواهد بود. روش کامپوزیت نسبت به نوع سرامیکی روش بسیار محتاطانه تری است و قیمت آن نیز نسبت به نوع سرامیکی پایین تر است، اگر چه قیمت کامپوزیت مناسب تر است اما در نوع سرامیکی احتمال لب پر شدن، شکستگی و … کمتر است که بسیار مزیت خوبی می باشد. انواع لمینت سرامیکی نسبت به رنگ پذیری مقاوم تر هستند و طول عمر مفید بیشتری دارند که برگشت پذیر نیست.

مزایای انواع لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی بسیار طبیعی و چشمگیر است و از لحاظ شکست رنگ، زیبایی فوق العاده تری دارد که به دلیل انعکاس نوری است که به دندان تابانده می شود اما مینای نور را تنها در سطح عاج می تاباند. این نوع لمینت به دلیل مقاومتی که به تغییر رنگ دارد رنگ نمی پذیرد. در لمینت سرامیکی التهاب بافت لثه کمتر خواهد بود و سازگاری بیشتری خواهد داشت و در مقایسه با روش لمینت کامپوزیت تراش محافظه کارانه تری دارد و به دلیل مقاومت بالای آن نسبت به کامپوزیت روی دندان ها دوام بیشتری خواهد داشت.در این روش به بی حسی نیازی نخواهید داشت و در دو جلسه درمان صورت خواهد گرفت و رضایت بیمار جلب خواهد شد.


18208-1.jpg
۰۹/آبان/۱۳۹۷

لمینت دندان یا ونیرهای دندانی یکی از درمان های دندان پزشکی است که امروزه بیشتر از گذشته مرسوم شده است. استفاده از این روش معایب و محاسن خاص خود را دارد و البته اگر در جای خودش مورد استفاده قرار بگیرد می تواند برای بیمار بسیار مفید باشد. در این مقاله قصد داریم معایب و محاسن روش لمینت دندانی را توضیح دهیم و موارد کاربرد آن را بازگو کنیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یا ونیرهای دندانی یک لایه بسیار نازک هستند که متناسب با رنگ دندان های بیمار ساخته شده اند و روی سطح دندان بیمار نصب می شود. استفاده لمینت دندان بیشتر برای ایجاد ظاهر زیبا در دندان است. این لایه بر روی سطح دندان قرار می گیرد و ویژگی های ظاهری آن را از جمله رنگ، شکل و اندازه تغییر می دهد. لمینت های دندانی می توانند به 2 صورت کامپوزیتی و یا سرامیکی تهیه شوند. که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. ونیرهای سرامیکی درخشندگی بیشتری دارند و در برابر لک گرفتگی مقاوم تر هستند. در مقابل ونیرهای کامپوزیتی استقامت بیشتری دارند و برای تهیه آنها نیازی به لابراتوار نیست. اینکه از کدام ونیر برای لمینت دندان ها استفاده شود به تشخیص دندانپزشک بستگی خواهد داشت.

لمینت دندان

لمینت های دندان در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

استفاده از درمان لمینت دندان بیشتر در مواردی است که ظاهر دندان آسیب دیده است. به عنوان مثال:

1- اگر دندان های بیمار به هر دلیلی تغییر رنگ داده یا بی رنگ شده باشد، یا لکه هایی روی آن ایجاد شده باشد.

2- اگر دندان های بیمار دچار ساییدگی بیش از اندازه شده باشد.

3- اگر دندان بیمار دچار شکستگی شده و یا لب پر شده باشد.

4- اگر ظاهر دندان های بیمار دارای انحراف باشد و شکل نامنظمی داشته باشد.

5- اگر فاصله بین دندان های بیمار بیش از اندازه باشد.

مزایای لمینت دندان

عمل لمینت دندان مزایایی نسبت به دیگر عمل های مرسوم دارد که آن را خاص می کند. در این بین می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. در عمل لمینت دندانی ظاهر دندان بیمار شبیه به دندان های طبیعی خواهد بود.
  2. بافت لثه به خوبی می تواند ونیرهای سرامیکی و همچنین کامپوزیتی را تحمل کند.
  3. رنگ بندی ونیرهای دندانی متنوع هستند و می توان به گونه ای آنها را انتخاب کرد که حتی دندان های تیره تر را زیباتر ولی طبیعی نشان دهد.
  4. برای عمل لمینت دندان نیاز به تغییر شکل زیاد دندان نیست و با کمترین تغییر در سطح دندان لمینت می تواند روی آن سوار شود. در صورتی که به عنوان مثال در عمل روکش دندان باید بخش زیادی از سطح دندان تراشیده شود.
  5. ماندگاری موثر ونیرهای دندانی در حدود 10 تا 15 سال است.
  6. لمینت های دندانی نیاز به مراقبت های خیلی ویژه ای ندارند.

لمینت دندان

معایب درمان لمینت دندان

در کنار مزایایی که برای عمل لمینت دندان شمرده شد طبیعتا این عمل معایبی نیز دارد. که این معایب به شرح زیر است:

  1. هزینه بالای عمل ونیرهای دندانی نسبت به دیگر روش ها
  2. قابل تعمیر نبودن لمینت دندان در صورت شکستن و یا لب پر شدن آن. که البته با پیشرفت این عمل، در نوع جدید لمینت ها احتمال لب پر شدن نزدیک به صفر است. ولی به هرحال ممکن است اتفاق بیفتد.
  3. عدم تطابق دقیق رنگ ونیر دندان با دیگر دندان های فرد. لازم به ذکر است که پس از کار گذاشتن لمینت بر روی دندان دیگر امکان تغییر دادن آن نیست.
  4. احتمال دارد ونیر از جای خود در بیاید. اگرچه این امکان نزدیک به صفر است ولی به بیمار تذکر داده می شود که از جویدن چیزهای سفت، مثل یخ، ناخن و یا مداد خودداری کند.
  5. دندانی که عمل لمینت روی آن انجام شده، در بخش هایی که زیر روکش لمینت قرار نگرفته است ممکن است دچار پوسیدگی شود.

لمینت دندان

محدودیت های استفاده از لمینت دندان

استفاده از درمان لمینت برای بیمار با تشخیص پزشک صورت می گیرد. به همین خاطر در جلسه اول مراجعه به پزشک، وی تمامی موارد لازم را کنترل می کند و بعد درمان را شروع می کند. با این همه مواردی وجود دارد که عمل لمینت را محدود می کند. از جمله از  لمینت در موارد زیر نمی شود استفاده کرد:

  • مواردی که وضعیت دندان های فرد سالم نباشد. دچار پوسیدگی دندانی باشد و یا اینکه بیماری های لثه داشته باشد.
  • مواردی که بیمار دندان های ضعیفی دارد.
  • بیمارانی که مینای لازم را روی دندان خود ندارند.
  • بیماران عصبی که مشکل دندان قروچه یا فشردن فک روی هم دارند.

لمینت دندان


18208-4.jpg
۰۷/آبان/۱۳۹۷

در سال‌های اخیر شاهد تحولی بزرگ در دنیای دندانپزشکی بوده‌ایم این تحول امکان داشتن لبخندی زیبا برای همه را فراهم کرده است. این تحول عظیم چیزی جز روش کامپوزیت دندان نیست. حتما شما هم در هنگام مشاهده تصویر افراد هالیوودی و هنرمندان جذب لبخند زیبا و دندان های مرتب و یک دست آنها شده اید و این سوال برایتان پیش آمده است که این افراد چگونه چنین دندان های سفید و زیبایی دارند. این افراد نیز با کمک روش کامپوزیت از این زیبایی بهره مند شده اند. بدون شک داشتن دندان‌های مرتب و یک دست و لبخندی زیبا برای شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر از داشتن چنین امتیازی برخوردار نیستید دیگر نگران نباشید. با استفاده از کامپوزیت می‌توانید به این خواست خود دست پیدا کنید. برای استفاده از کامپوزیت کافیست به یک مرکز تخصصی و یا درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز در مورد این تحول عظیم در دندانپزشکی را در اختیار شما قرار دهیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت به نوعی از مواد خمیری گفته می‌شود که در دندانپزشکی از آن برای ترمیم پوسیدگی‌های دندان استفاده می‌شود. استفاده از این روش برای ایجاد زیبایی در دندان‌ها کاربرد فراوان دارد. در انجام اعمال زیبایی دندان با قرار دادن لایه‌ای از کامپوزیت بر روی دندان توسط دندانپزشک رنگ دندان و شکل آن اصلاح می شود و دندان‌ هایی زیبا و لبخندی خاص را خواهید داشت. کامپوزیت با نام‌ های لمینیت کامپوزیت و ونیر کامپوزیت نیز در دنیای دندانپزشکی شناخته می‌شود.

اگر تصمیم به انجام کامپوزیت دندان گرفتید حتما به این نکته توجه داشته باشید که رنگ و جنس کامپوزیت دندان متفاوت است و به برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که استحکام و کیفیت آنها با یکدیگر متفاوت می‌باشد. اگر از نوع خوب کامپوزیت دندان استفاده کنید شاهد تغییر رنگ آن به مرور زمان نخواهید بود. نکته دیگر اینکه اگر بر روی دندان خود شکستگی های جزئی و کوچکی داشته باشید با استفاده از روش کامپوزیت می توانید آن شکستگی را درست و ترمیم کنید .

کامپوزیت دندان

در چه مواقعی از کامپوزیت دندان استفاده می‌شود:

1- برای درمان و از بین بردن پوسیدگی در دندان

2- از بین بردن ترک خوردگی‌های جزئی دندان

3- ترمیم دندان‌های آسیب دیده و به اصطلاح لب پر شده

4- برای زیبایی و یک رنگ و یک دست شدن دندان‌ ها

کامپوزیت دندان

مرغوب‌ترین مارک کامپوزیت دندان:

حتما برای شما هم کیفیت وسیله و یا لوازمی که استفاده می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. حال اگر آن مورد مربوط به دهان و دندان باشد بیشتر جای تامل و دقت دارد. برای کامپوزیت دندان نیز برندها و مارک های متفاوتی در بازار وجود دارد که بهترین نوع از لحاظ کیفیت و جنس که توسط دندانپزشکان نیز مورد تایید قرار گرفته است مارک ” ایویکولار آی پی اس ” می‌باشد که به قول معروف از لحاظ استحکام و ماندگاری حرف اول را در میان برندها و مارک های معروف میزند.

البته برندهای خوب دیگری مانند ” اولترادنت ” و ” کازمودنت ” نیز در بازار وجود دارند که ما استفاده از این مارک کامپوزیت دندان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. خوب است که بدانید زمانی نتیجه کامپوزیت دندان برای شما رضایت بخش خواهد بود که نحوه نصب آن درست و اصولی باشد و توسط دندانپزشکان ماهر و کاردان انجام شود و همچنین کیفیت و استحکام مواد کامپوزیت دندان بالا باشد. شاید برای استفاده از این مارک قیمت بالاتری را پرداخت کنید ولی این اطمینان را خواهید داشت که بهترین مارک را تهیه کرده اید و نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافه در زمان‌های بعد نخواهید داشت.

کامپوزیت دندان

مزایای کامپوزیت دندان:

  1. در این روش زیبایی دندان سعی می‌شود که کمترین آسیب به دندان‌ ها وارد شود و تا جایی که امکان دارد هیچ تراشی بر روی دندان‌ ها انجام نشود.
  2. بهترین روش زیبایی برای دندان، کامپوزیت دندان است که به کمک این روش آسان می‌توانید از داشتن لبخندی زیبا و جذاب لذت ببرید.
  3. دندان‌هایی سفید از دیگر مزایای کامپوزیت می‌باشد.

کامپوزیت دندان

برای انجام کامپوزیت دندان به چه نکاتی باید توجه داشت:

  • اگر انجام کار کامپوزیت توسط دندانپزشک ماهر انجام نگیرد شما نتیجه مطلوب را دریافت نخواهید کرد. پس توجه به مهارت پزشک بسیار مهم است. چون اگر کامپوزیت دندان به درستی انجام نگیرد بیشترین آسیب به لثه‌ها وارد می‌شود.
  • کامپوزیت دندان پس از انجام نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای از دهان و دندان و نگهداری آنها دارد تا آسیبی به دندان‌ ها وارد نشود.

در پایان لازم به ذکر است که هزینه کامپوزیت دندان با توجه به نوع آن و موارد مربوط به این اقدام متفاوت خواهد بود.


17929-عکس-4.jpg
۰۵/آبان/۱۳۹۷

بریس های دندان از 2 قسمت براکت و سیم قوسی تشکیل شده اند که برای درمان ناهنجاری های فک و دندان مورد استفاده قرار می گیرد. براکت های ارتودنسی عضو جدا نشدنی از بریس های دندانی هستند که توسط چسب های بسیار محکم به هر دندان می چسبند و سیم قوسی شکل را درون خود نگه می دارند. با گذشت زمان و پیشرفت علم انواع مختلفی از براکت های ارتودنسی به وجود آمد که با توجه به سلیقه شخصی می توان هر یک از آن ها را برای درمان انتخاب کرد و در مزاکز تخصصی مانند درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی نسبت به نصب آن اقدام کرد.

براکت های ارتودنسی چیست؟  

براکت های ارتودنسی توسط باند یا چسب بر روی دندان ها می چسبند و هدف آن ها درگیر کردن سیم ارتودنسی است. این قطعات مربعی کوچک که بر روی هر دندان قرار می گیرند دارای 1 یا 2 شیار هستند که سیم در داخل این شیار ها قرار می گیرد. براکت های ارتودنسی را می توان از سرامیک، فلز و پلاستیک تهیه کرد که براکت های فلزی از جنس کامپوزیت، طلا، کبالت، تیتانیوم، کروم و استیل ضد زنگ هستند. از نظر تفاوت در نحوه اتصال براکت های ارتودنسی، می توان به براکت های لینگوال و دیمون اشاره کرد. در ادامه به بررسی انواع مختلف براکت های ارتودنسی می پردازیم.

  • براکت لینگوال

یک نوع از براکت های ارتودنسی، براکت لینگوال است. این نوع از براکت در سمت داخلی دندان و رو به زبان قرار می گیرد و تاثیر آن همانند براکت های فلزی است. این نوع از براکت های ارتودنسی برای کسانی مناسب است که نمی خواهند اطرافیان متوجه درمان آنها شوند. براکت های لینگوال بر روی دندان جلب توجه نمی کنند و این از مزیت های این نوع براکت ها است. اما هزینه بالای این نوع براکت ها، تمیز کردن دشوار آنها و ناراحتی های شدید آنها در اوایل دوره ی درمان از معایب این نوع براکت است. همچنین این نوع براکت های ارتودنسی برای درمان موارد شدید دندانی مناسب نیست.

براکت های ارتودنسی

  • براکت دیمون

براکت دیمون یکی از انواع براکت های ارتودنسی است. در این نوع براکت، کش های دور براکت که اورینگ نام دارند، حذف می شوند و در نتیجه جلب توجه کمتری دارد. فشار لازم بر دندان در این نوع براکت از طریق فنر بسیار کوچکی اعمال می شود که دندان ها را به آرامی حرکت داده و به طرف صحیح می برد. در این نوع از براکت بیمار راحت تر است زیرا تعداد جلسات ارتودنسی کمتر است و حتی ممکن است زمان لازم برای درمان هم کوتاه شود به همین دلیل هزینه کمتری دارد. در براکت دیمون چون از کش های دور براکت استفاده نمی شود، تمیز کردن دندان ها کار راحت تری است.

براکت های ارتودنسی

  • براکت فلزی

در بیشتر ارتودنسی ها از براکت فلزی استفاده می شود زیرا این نوع از براکت های ارتودنسی از هزینه مناسب تری برخوردار است و مقاومت آن در برابر فشار و سایش بسیار بالا است. هزینه مناسب این نوع براکت ارتودنسی از مزایای آن است. از معایب آن این است که مشخص ترین نوع بریس متعلق به این نوع براکت ارتودنسی است.

براکت های ارتودنسی

  • براکت سرامیکی

براکت سرامیکی در برابر فشار مقاوم است اما این نوع از براکت ارتودنسی شکننده است و برای درست کردن شکستگی آن باید از ماده بیشتری استفاده شود که این امر باعث اذیت و ناراحت شدن بیمار می شود. جنس براکت سرامیکی از اکسید زیرکونیوم یا اکسید تیتانیوم است. براکت سرامیکی نسبت به براکت فلزی نمای کمتری دارد اما هزینه آن بیشتر است. براکت سرامیکی نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا شفاف نگه داشته شود و لکه نشود.

براکت های ارتودنسی

  • براکت پلاستیکی

از این نوع براکت های ارتودنسی زمانی استفاده می شود که فرد بخواهد ظاهری طبیعی تر داشته باشد و نخواهد از فلز استفاده کند. این نوع از براکت ارتودنسی نیاز به مراقبت دارد زیرا بر اثر مصرف دخانیات، الکل و توتون تغییر رنگ می دهد و ظاهری نامناسب پیدا می کند.

  • معیار های انتخاب براکت های ارتودنسی و هزینه ی آن

هزینه براکت ها هم مانند هزینه ایمپلنت و هزینه کامپپوزیت دندان به نوع و کیفیت و برند آن بستگی دارد. برای انتخاب یک براکت ارتودنسی مناسب باید به عوامل متعددی از جمله هزینه ی  درمان، مدت زمان درمان، چگونگی قرار داشتن دندان ها توجه داشت تا بتوان از بین براکت های ارتودنسی بهترین نوع را انتخاب کرد. از نظر نوع هزینه براکت های فلزی از دیگر براکت های ارتودنسی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. براکت های سرامیکی و پلاستیکی به دلیل موادی که دارند و هزینه های جانبی، گران تر هستند. مدت زمان ویزیت در براکت های پلاستیکی و سرامیکی طولانی تر است.


17921-4.jpg
۰۲/آبان/۱۳۹۷

استفاده از پستانک استاندارد و مناسب یکی از بهترین راهکارها جهت محافظت از لثه و دندان کودک می‌باشد. از بین بهترین این محصولات می‌توان به پستانک ارتودنسی اشاره کرد. پستانک ارتودنسی دارای ساختاری ویژه است که علاوه بر محافظت از لثه از صدمه دیدن دندان‌های کودک جلوگیری می‌کند. از اینرو امروزه اکثر مادران از این پستانک استاندارد برای سلامت فرزندان خود بهره می‌برند. خرید این محصول استاندارد در حال حاضر از راه های مختلف مانند فضای مجازی، داروخانه ها و درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی و … امکان‌پذیر می‌باشد.

ویژگی‌های پستانک ارتودنسی

همان‌طور که اطلاع دارید بخشی از مشکلات و ناهنجاری‌های مربوط به دهان و دندان ریشه در کودکی افراد دارد. استفاده از پستانک نامناسب و غیراستاندارد یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلالات دهان و دندان در کودکان است که گاه رفع این عوارض کار سخت و دشواری خواهد بود. بهره‌گیری طولانی مدت از پستانک‌های غیراستاندارد سبب جلوزدگی دندان، کج شدن دندان و ناهنجاری‌های فک کودک می‌گردد. از اینرو مادران برای حفظ سلامت فرزندان خود باید از پستانک‌های استاندارد برای کودکان خود بهره ببرند. پستانک ارتودنسی یکی از بهترین این کالاها می‌باشد که بر اساس علوم و فناوری‌های روز تهیه می‌گردد.

در تهیه این کالای استاندارد از مواد اولیه درجه یک مانند سیلیکون و لاتکس استفاده می‌شود که هیچ گونه ضرر و زیانی برای کودک ندارد. از ویژگی‌های این کالا می‌توان به ساختار مناسب آن، دوام بالا و عدم بو یا مزه خاص اشاره کرد. با استفاده از این پستانک استاندارد هیچ آسیبی به فک و لثه وارد نمی‌شود و به دلیل ظاهر خاص مانع از ورود آلودگی به دهان کودک خواهد شد. برای شستشوی بهتر این پستانک‌ها منفذهایی در آن تعبیه شده است که کار شستشو را راحت تر می‌کند.

پستانک ارتودنسی

انواع پستانک ارتودنسی

در حال حاضر در بازار انواع پستانک ارتودنسی باکیفیت و اصل در بازار عرضه‌ شده است که دارای تنوع در طرح و شکل می‌باشد. از انواع این کالا می‌توان به پستانک دایره‌ای شکل، بادامی شکل و معمولی اشاره کرد که هر کدام از آنها دارای خواص و مزیت‌های مختلف هستند. از پرفروش‌ترین این محصولات پستانک ارتودنسی بادامی را می‌شود نام برد که با استقبال خریداران در بازار روبرو می‌باشد. این پستانک باکیفیت با ساختار دهان کودک تناسب دارد و مانع فشار به دندان و سقف دهان کودک می‌گردد. رنگ‌بندی این محصولات به گونه‌ای انتخاب‌شده که در صورت آلوده شدن به‌خوبی مشخص باشد. در تهیه انواع پستانک‌های ارتودنسی موجود در بازار باید به جنس محصول عرضه شده و اصل بودن آن توجه نمود.

پستانک ارتودنسی

قیمت پستانک ارتودنسی

برای تهیه انواع پستانک ارتودنسی درجه یک و اصل از موارد مهم اطلاع از قیمت این کالا در بازار می‌باشد. در حال حاضر انواع این پستانک استاندارد در سایزبندی‌های مختلف  تولید و در بسته‌بندی مناسب راهی بازار مصرف می‌شود. قیمت انواع پستانک بهداشتی ارتودنسی متاثر از فاکتورهای مختلفی است که از آن میان می‌شود به استقبال خریدار اشاره کرد. همچنین سایزبندی این محصول، نوع برند و نحوه خرید را نیز می‌توان از عوامل موثر در تعیین قیمت پستانک‌های ارتودنسی به حساب آورد. از اینرو قبل از اقدام به خرید این محصولات بهتر است نسبت به کسب اطلاع از قیمت روز این کالا اقدام نمایید.

پستانک ارتودنسی

خرید پستانک ارتودنسی

با توجه به افزایش آگاهی مادران در مورد مزایای استفاده از انواع پستانک ارتودنسی در حال حاضر مدل‌های مختلف این کالا در بازار خرید و فروش می‌شود. برای خرید پستانک‌های ارتودنسی موارد مختلفی را باید مدنظر قرار داد که از مهمترین آنها تهیه محصول اصل و استاندارد می‌باشد. اگر به مراکز عرضه این کالا سر بزنید مشاهده خواهید کرد که مدل‌های متنوعی از این کالا عرضه شده است که برخی از آنها شامل نمونه‌های تقلبی این کالا می‌ شوند. از این جهت برای خرید انواع پستانک ارتودنسی به ویژه به صورت عمده باید از طریق مراکز معتبر اقدام نمود که نمونه‌های اصل این کالا را به بازار عرضه می‌نمایند.

پستانک ارتودنسی

خرید اینترنتی پستانک ارتودنسی

یکی از بهترین راهکارها جهت خرید انواع پستانک ارتودنسی اصل و باکیفیت شبکه‌های مجازی از جمله سایت‌های اینترنتی می‌باشد. در حال حاضر سایت‌های متعددی در حوزه عرضه محصوولات کودک فعالیت دارند که برندهای اصل این کالا را با قیمت خوب به دست مشتری می‌رسانند. با سر زدن به این سایت‌های اینترنتی و مشاهده محصول می‌توان متناسب با نیاز خود مدل‌های مختلف این محصول استاندارد را تهیه کرد. از مزایای خرید اینترنتی پستانک ارتودنسی توسط سایت‌های معتبر دسترسی به مدل‌های جدید این کالا با نرخ عرضه مستقیم می‌باشد. علاوه بر این دیگر نیازی نیست وقت خود را در بازار سر کنید و هزینه‌های اضافی از قبیل رفت و آمد را متقبل شوید. در حال حاضر خریداران عمده و خرده این کالا به سایت‌های معتبر اینترنتی اعتماد می کنند و بدون پرداخت هزینه اضافه اقدام به دریافت انواع پستانک‌های ارتودنسی می‌نمایند. شما با خرید پستانک ارتودنسی می توانید از صرف هزینه ایمپلنت و هزینه کامپوزیت دندان در آینده پیشگیری کنید!






کلینیک دکتر مهدیان

آدرس کلینیک نارمک: تهران،نارمک، بعد از تلفنخانه، اول خیابان کلامی، کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دکتر مهدیان
تلفن:02177935133

مطب میرداماد: تهران، میرداماد، نبش رازان شمالی، پ 101، ط 3، واحد 9
تلفن: 02122228683

شماره های تماس

  • کلینیک نارمک: 02177935133
  • کلینیک نارمک: 02177934061
  • مطب میرداماد: 02122228683

دسترسی سریع

شبکه های اجتماعی



کلیه حقوق این سایت برای دکتر مهدیان محفوظ می باشد.